duminică, 26 octombrie 2008

A bike a day keeps the doctor away :)

"O bicicletă poate fi definită în general ca fiind un vehicul rutier cu două roţi aşezate în linie una în spatele celeilalte, pus în mişcare prin intermediul a două pedale acţionate cu picioarele. Se estimează că mersul pe bicicletă este de trei ori mai eficient din puncte de vedere energetic decât mersul pe jos, iar viteza este de trei - patru ori mai mare." (Wikipedia)
Daca nu prea merg cu bicicleta in Bruxelles unde chiar ar trebui, uite ca am facut-o ieri la Timisoara pentru o cauza buna. Radu mi-a pregatit o bicicleta si am purces spre stadion unde urma sa ne intalnim dupa parerea mea cu vreo alti zeci de biciclisti care doreau sa aiba piste speciale pentru ei. Mare mi-a fost mirarea cand am vazut nu zeci ci sute de biciclisti adunati la stadion. Am fost foarte mandra de orasul meu :), pe moment.
Dupa am realizat ca lucrurile nu sunt asa de roz. Si nu, nu este vorba despre nesimtitul cu dacia alba care a sfidat semnele politistilor si atat ne-a claxonat pana a reusit sa ne dea la o parte si sa treaca printre noi cu viteza -sa ne arate el cine e seful. Nu! De asta:
- am stat si m-am gandit ca in anul 2008 nu ar trebui sa fie astfel de marsuri, Timisoara ar trebui sa aiba deja piste pentru biciclisti si bicicleta sa fie un mijloc de transport foarte utilizat (mai ales ca in Timisoara si poluarea si blocajele in trafic sunt la cote maxime).
- intr-un oras care nu are centura, chiar poti sa te astepti la piste pentru biciclisti?
- si acum, sa nu mai dam noi vina doar pe alesi, pe guvern, pe administratie! e vina romanilor in general pentru ca au o mentalitate invechita. Aici mergi cu tramvaiul sau cu bicicleta doar daca nu ai bani sa ai masina. Copiii primesc masini la 18 ani si vin cu masinile la scoala!!! In Bruxelles toate categoriile sociale merg cu metroul, cu tramvaiul sau cu bicicleta- de la muncitorii necalificati pana la functionarii de la Uniune si la managerii de corporatie. Aici nu, aici trebuie sa ai masina, si una faina daca se poate. Si de ce? Stai ore in trafic la Timisoara daca prinzi ore de varf si masinile polueaza oribil de tare; mai ales ca nu doar timisorenii conduc prin oras ci si toti cei care ar fi vrut dar nu au putut sa o ia pe centura. Cu bicicleta ajungi cateodata chiar mai repede decat cu masina, nu polueaza, gasesti loc de parcare repede (e perfect pana ti-o fura :( si faci si putin sport!
Mentalitatea asta trebuie sa se schimbe si un mars ca acesta al biciclistilor este primul pas. De aceea sunt extrem de mandra ca a picat fix la tanc si ca am putut sa particip. Multumesc Victor pentru idee, multumesc Radu pentru bicicleta si trezit dimineata:), multumesc organizatorului Emil Cristescu si multumesc sutelor de biciclisti care au venit pentru ca mi s-au parut geniali si pentru ca am avut o dimineata/dupa-masa minunata cu marsul acesta.
Ca sa nu mai spun ca a fost un prilej de a cunoaste si eu alti bloggeri in afara de Radu :))Dupa mars am fost cu Tomata, Richie si Cristi la un ceai in Van Graph si m-am simtit foarte bine. Sper sa reusesc sa ajung si la intalnirea lunara a bloggerilor inainte de a ma intoarce la Bruxelles. Daca toti sunt ca cei trei mai sus mentinati atunci sigur o sa fie fain:) Au venit si doi colegi de la cursul de fotografie al Tomatei, Iulia si Dragos. Pe Dragos il stiam deja de la debate iar Iulia mi-a castigat respectul pentru ca facea sute de abdomene si ridicari pe zi la un moment dat :))!!!!!!!!
si acum sa ne intoarceam la biciclete :
Bicicleta este cel mai civilizat vehicul cunoscut de om. Alte forme de transport se dezvoltă până devin de coşmar. Doar bicicleta rămâne curată la inimă.(Iris Murdoch)
Bicicleta este un vehicul ciudat. Pasagerul este motorul.(John Howard)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hehe... se vede ca le ai cu dezbaterile. :P Si pro si contra in acelasi post, bine argumentat si la subiect. :)
Eu n-am amintit de partile rele pentru ca imi place sa retin pozitivul acolo unde il gasesc. A fost o zi foarte frumoasa si chiar m-am gandit: daca ar fi mai multe de genul asta, cred ca s-ar pierde din farmec. Pacat ca e nevoie de ele ca sa mobilizam populatia si sa schimbam mentalitati.

Andreea spunea...

si eu am vrut prima data sa scriu un post despre eveniment pozitiv si optimist dar m-a luat "scrisul" pe dinainte" :))
oricum sunt foarte bucuroasa ca am participat :))