duminică, 19 octombrie 2008

Avem di tati!

Ieri era sa mi se scurcircuiteze intreg sistemul nervos! Eram intr-un supermarket, in cautare de suc si ceva dulce. In drum spre raionul de sucuri, am vazut minunea! O mare, un ocean de paine! Stiti ce e painea, nu? Franzela aia care o cumperi de dimineata de la alimentara de pe colt, ca atunci e proaspata? Painea care o mananci, si care are gust de paine? Da? Ei bine, conceptul de paine pare sa lipseasca cu desavarsire in Bruxelles! In schimb, aici gasesti: alba, integrala, spelt, sourdough, oat, barley, rye, kamut, triticale, millet, rice bread, sprouted grain, rafinata si imbogatita etc!!!

Totalul aproximativ? 126 de tipuri de paine, chifle si baghete. 126! Si asta doar intr-un supermarket! Cum isi aleg oamenii painea aici? Dupa ce criterii? Si cum stiu care e cea care le place? Daca isi iau alt tip de paine in fiecare zi, ar avea nevoie de aproape jumatate de an sa incerce fiecare paine in parte. Pe la painea 48 ai uitat deja cum era painea 12! Poate isi iau notite?!



3 comentarii:

Anonim spunea...

care fraticule? Unde lipseste cu desavrasire paine din Bruxelles?!
Din toate magazinele de cartier unde gasesti invariabil paine, din cosuletele cu paine si unt care ti se ofera in mod automat in orice bistro indiferent de ce comanzi?

Solicit drept la replica! Sau o retragere a cuvintelor.
Cu toate astea, pot sa spun ca sunt impresionat de faptul ca ai stat sa numeri 126 de tipuri de paine. Asa de curiozitate, de care ti-ai luat?

Flavia spunea...

@scandalizatul : in orice magazin mare (gen real, billa, profi) in bxls gasesti zeci de sortimente de paine! zeci! si majoritatea nu se pot numi paine! in germania si eu si andre eram la un moment dat disperate pt ca orice tip de paine incercam, avea gust de spirt sau amidon! ingrozitor! scandalos! aici doar baghetele sunt ok!
ah, si ca s iti satisfac curiozitatea, nu mi-am luat niciun fel de paine! in semn de protest!

Kinley spunea...

eu cand am venit in DE am incercat vreo cateva feluri de paine si dupa vreo 5-6 incercari m-am oprit la ceva ce imi placea. si de 3 luni mananc acelasi fel de paine. nici nu mai incerc altele. nu sunt 126 de feluri de paine la magazinul de unde imi iau eu, dar vreo 30-40 tot sunt. oricum m-am obisnuit sa nu mai mananc atata paine ca in RO. am invatat o lectie insa: sa nu incerc lucruri noi prea des. majoritate nu imi plac si arunc banii aiurea. mai bine iau ceva ce deja stiu ca imi place.