miercuri, 12 noiembrie 2008

Who is afraid of Google?

continui azi seria case study-urilor de la Harvard Business school cu un mic insight despre Google.
Nu aveti impresia ca incet incet Google devine un nou Microsoft? adica se baga peste tot, cumpara tot ce poate, intra in aproape toate domeniile din information technology.
Vor sa faca un Google Wallet care sa intre in competitie cu PayPal, au Froogle si Google Base care vor sa intre in competitie cu Amazon si eBay, au developed diferite programe de software si au propriul lor web browser (Google Chrome) deci sunt in comeptitie cu Microsoft. cat despre Yahoo, ce sa mai zic, dupa ce i-au furat suprematia Yahoo-ului ca si search engine au venit cu tot felul de aplicatii ca sa devine un portal adevarat ca si Yahoo: Gmail, Google groups, google news, etc.
Chestii interesante:
- tot Google-ul e de fapt condus de trei oameni: Brin si Page creatorii si Eric Schmidt the business guru pe care cei doi l-au angajat sa ii ajute cu deciziile de business. Au devenit toti trei buni prieteni si unul poate sa ia o decizie si abia apoi sa ii consulte pe ceilalti doi: au incredere totala unul in altul
- cea mai importanta filozofie de la Google este Don't be evil! adica: nu stiu daca ati observat dar nu dau ads la nici o bautura tare, doar la vin, nu dau ads pentru guns, si PageRank-ul lor nu e in nici un fel manipulat de ei.
- pentru alocarea resurselor ei folosesc the 70/20/10 rule: 70% din bani ii dau pe core business (web search), 20% pe proiecte care extind the core business (Gmail) si 10% pe proiecte total noi( de ex un proiect sa ofere Wi-Fi la tot orasul San Francisco)
- Yahoo a fost un early investor la Google :( ironic nu?
Buuun, si acum parerea mea despre Google si planurile lor de viitor. Eu cred ca nu ar trebui sa se implice in atatea proiecte si sa se departeze prea mult de ideea lor initiala - sunt inca multe de imbunatatit in domeniul lor (web search) deci au posibilitati de expansiune aici. Incercand sa fii bun la toate nu o sa mai poti sa faci nimic cu adevarat bine.
- in plus, ca sa poata sa aiba succes in toate domeniile astea IT vor trebui sa devina predatori, astfel vor avea o imagine proasta pe piata lor si imaginea asta proasta o sa ajunga si la consumatori (asa cum multi incep sa nu mai foloseasca Microsoft din principiu, asa vor face si cu Google). Jacques Chirac intr-un discurs a numit Google o unealta a culturii americane imperialiste".
- modelul lor de a face business(toate proiectele lor sunt facute de echipe mici, toate deciziile mari sunt luate dor de cei trei crai de la rasarit- Brin, Page si Schmidt), foarte profitabil pana acum nu o sa mai fie posibil o data ce vor deveni prea mari. Acum, desi compania e publica, cei trei detin cam 80% din actiunile cu drept de vot (au 2 clase de actiuni, clasa A cu un drept de vot si clasa B -majoritatea actiunilor de clasa B le detin ei- cu 10 drepturi de vot pentru o actiune) asa ca isi pot permite sa ia singuri decizii si sa fie foarte secretori cu strategia si planurile lor de viitor. cand vor deveni mult mai mari si mai extinsi si vor avea nevoie de mult mai multi bani lucrurile se vor schimba, deoarece interesele vor fii mult mai mari.
- vor avea toata industria in cap, adica o sa aiba toate companiile din domeniu IT ca si competitori -beat that :)
A si inca un extra thing chiar daca este despre Amazon: - Amazon sunt cei care au inventat taburile :)) Multumim Amazon, nu stiu ce ne faceam fara tine!!!!!!!!!

Niciun comentariu: