joi, 24 septembrie 2009

Narcisism?

Da dom'le, narcisism. Nu am scris de atata timp dar nu imi pare rau. Ma bucura cumva distanta asta intre mine si Andreea (nu te ataca, citeste pana la capat) pentru ca se pare ca macar pentru ea are un efect benefic (in ceea ce priveste scrisul si inspiratia, ca fara mine oricum ti-e sufletul pustiit!) Iar postul despre cat de mult ne criticam fizicul / inteligenta a avut efectul unei salate de vinete facute asa cum trebuie (obisnuiti-va cu astfel de comparatii culinare, daca nu pot sa ma bucur de mancare, pot macar sa scriu de ea). Mi-a placut, deci. Si cum am fost somata indirect sa scriu un post, fie el si narcisist, asta o sa si fac.
In Eul detestabil (parca), Paler scria ca Narcis este unul din cele mai calomniate personaje din istorie. I se parea si lui Paler oarecum ridicol. “Interesul pentru sine e reproşat pe toate tonurile, de parcă lumea ar fi populată exclusiv cu oameni care se ruşinează să se uite în oglindă, care îi iubesc numai pe alţii, îi admiră numai pe alţii şi au despre ei înşişi o părere execrabilă”

Atata de mult imi repugna falsa modestie sau complimentele intoarse pe dos, ca oricand as prefera un om ce explodeaza de atata dragoste de sine. De altfel, toti cei care spun ca nu sunt interesati de cum arata, care sustin sus si tare ca cel mai de pret lucru este ce tii pe umeri, sunt oameni care se iau prea in serios. Ca sa nu zic ca sunt prosti. Nimeni, niciodata nu s-a indragostit (initial) de mintea cuiva. Sunt atat de convinsa de chestia asta incat inclin sa si dau ignore oricarui comentariu care sugereaza altceva. Bun, acum nu incep o dicutie nelalocul ei despre gusturile fiecaruia (cum cacat sa iti placa blonzii si roscatii cu ten straveziu, pistrui violenti si trasaturi aproape complet estompate de atata alb?), dar pana la urma este vorba de atractie fizica, oricat de bolnava si nefondata ar fi ea. Si atunci de ce sa nu te iubesti si sa te apreciezi pentru cum arati, daca arati bine? De ce sa nu te mandresti cu asta? M-am saturat de aceeasi replica fara substanta din partea frustatilor: Si ce daca arata bine, e proasta sau rea sau una sau alta. Si eu cand spun asta (pentru ca recunosc, sunt deseori frustrata de corpuri sculpturale) stiu ca nu e asa. Sau poate e asa dar, in fond, conteaza? Conteaza ca ea e proasta si tu esti desteapta (si cum spunea Andreea, de unde ai certitudinea asta?!) ca tot ea castiga. In 9 cazuri din 10. Si exceptia are loc cand oricat de urat/a ai fi, lui nu ii pasa pentru ca e orbit de aburii alcoolului.
Ce vreau sa spun de fapt? Vreau sa spun ca daca arati bine, asuma-ti calitatea asta si mandreste-te cu ea, la fel cum te-ai mandri cu un scor mare la un test (aici iar imi aduc aminte de idiotii aia care spuneau ca nu au invatat nimic si vai, ce surpriza, au luat nota asta - doamne cat am putut sa urasc scoala generala si liceul!!). Sa fii vesnic modest, sa consideri mandria un defect, sa crezi ca fizicul nu conteaza sunt niste idei desuete care nu au ajutat pe nimeni, niciodata.
Si, pe final, pentru ca eu am problema cu concluzionarile, va las cu niste vorbe pe care unii le considera marete  - doar nu degeaba au ajuns in Oxford Dictionary of Quotations (in care sunt inclusi castigatori ai premiului Nobel, politicieni, economisti si alti asemenea):

"Dress cute wherever you go, life is too short to blend in"
Paris Hilton

7 comentarii:

Andreea spunea...

asa este cum zici draga prietena dar pe Silvia tot o sa o numim Narcis cat o trai asa ca...
mi-a atras insa atentia aia cu vai ce surpriza, am luat nota mare! eu fac asa!!! tot timpul! dar nu sunt falsa cand o fac!v eu chiar imi fac mereu probleme ca nu o sa iau nota mare, chiar ma surprind notele mari pe care le iau! JUR!:)

Flavia spunea...

na pai ce pot sa spun, cu tine sunt obisnuita. asta nu inseamna ca nu ma enervezi la fel de mult.
'flaviiiii ce ma faaaccc ????'
'andreea, esti cea mai proasta persoana inteligenta pe care o cunosc'

Anda spunea...

Fetelor, va iubesc mult de tot, si mi-e foarte dor de voi. Stiti, deja devin moara stricata, dar asta nu schimba cu nimic dorul.

Ce vreau sa spun legat de acest post, care mi-a placut, la fel de mult ca si cel al Andreei, e ca daca tu nu te-ai f*te pe tine, nu te poti astepta la acest lucru din partea altora [scuzati vulgaritatea]. Indiferent daca esti hidos sau esti perfect. Asta e atitudinea cu care de cele mai multe ori am fost atragatoare [fie ca am atras idioti, fie ca s-au nimerit si cateva exemplare de calitate], dar na, stii cum se spune, you have to kiss a few frogs... asta legat de aspect, si normal, nimeni nu se indragosteste nici de personalitatea ta minunata si nici de diploma de licenta [pe care cel putin teoretic o am, deci sunt licentiata in medicina si pot sa mor linistita de foame].

Si nici cu modestia nu stau foarte bine. Toata lumea mergea la examen cu "vaaai, n-am invatat nimic, o sa pic", ceea ce evident era neadevarat complet, ce cacact ai facut 5 zile? Doar eu lejera, zici ca eram fumata, tot timpul spuneam: eu am citit, o sa iau minim 8, si toata facultatea, in afara de doua examene [la care nu am zis nimic inainte], asa a fost.

Eu ma iubesc pe mine, desi uneori poate nu pare dupa modul in care ma comport... prea ma las calcata in picioare [zic unii] si ma las folosita [zic altii], si din punctul asta de vedere, poate nu sunt narcisisita, dar in rest cand spun ca-s perfecta sau divina sau zeita, poate parea deplasat, dar chiar o cred :)) si cand o spun altcuiva, la fel, nu prea arunc eu cu complimente in stanga si-n dreapta doar de dragul de a vorbi.

Suntem divine. Si sincer, Flavia fie ca-i spune "ai slabit", fie "ai pus fibra", tot arati foarte bine.

Mi-e tare drag cand citesc ceva de la voi, si mi-era dor de ceva din partea Flaviei. Sa mai scrieti, eu n-am viata :))

Flavia spunea...

hai ma oricat de frumoasa ar fi dar daca e proasta!come on sunt de acord cu andre, nu poti sa ai certitudinea!

ii spuneam si la andre ca sunt mai narcisista de cand cu voi,dar e ok asa :))

te pup

Andreea spunea...

si noi te iubim anda! mai scriem, mai scriem, eu deja am altceva in draft, maine cred ca o sa il postez. si flavia vad ca mai are ceva in draft deci esti asigurata :)
si off kkt, tocmai vream sa imi dau cu parerea despre ce ai scris dar iarasi a intervenit cenzura! uff! vreau cafele in spirit sa putem vorbi de futabil si nefutabil cat vrem noi, fara sa imi fie mie rusine sa scriu aici!
flavia draga, mergi cu narcisismul inainte, putin mai multa incredere in sine nu cred ca a stricat la nimeni :)

Dani spunea...

Cred ca inca mai stiu sa primesc un compliment deci daca acesta era un post cu dedicatie pentru mine, iti multumesc tare mult.

Flavia spunea...

esti exceptional din toate punctelede vedere,dar nu am vrut sa dau cu piciorul in subtilitate. si uite-asa a luat nastere acest post :)