luni, 1 decembrie 2008

Uninominalele... "succesuri"dar mai ales esecuri :):)

Nu o sa vorbesc despre rezultatele alegerilor pentru ca nu sunt in masura avand in vedere ca nu am votat ieri. Daca as fi fost in Timisoara as fi mers la vot si sa fiu sincera cu voi as fi votat PNL pentru ca eu inca am incredere in Tariceanu si pentru ca eu inca mai consider ca trebuie sa votezi si dupa ideologii. Mai ales intr-o tara in care toti politicienii de la toate partidele practica nepotismul, isi atrag foloase necuvenite s.a.m.d. Trebuie sa fii naiv sa crezi ca doar PSD-ul fura desi na, PSDu-l e tot timpul la indemana cand vine vorba de astfel de acuzatii :))
O sa va vorbesc de uninominalul asta VARZA! (ca sa fie in ton cu blogul!)cred ca nu exista un cuvant care sa il descrie mai bine.
Eu sustin sus si tare ca uninominalul este cauza prezentarii foarte slabe la vot. In primul rand pentru ca nu puteai sa votezi decat daca mergeai la tine la colegiu. Cei care au fost dusi de diferite motive afara din orasul de resedinta au fost in imposibilitatea de a vota. Pai astfel de restrictii sa pui intr-o tara in care si asa prezenta la vot e asa scazuta? Ce, credea cineva ca o sa se dea lumea peste cap sa voteze? In Romania unde cine isi permite nu intinde un deget? Era de asteptat deci ca prezenta la vot o sa fie extrem de mica. Studentii au fost foarte bucurosi din cate am auzit pentru ca au avut liber sa poata sa plece din centrele universitare la ei in localitate sa voteze. Dar imi este foarte clar ca nici jumate din ei nu au plecat acasa sa isi exercite dreptul de a vota. Apoi, lumea cred ca a fost destul de confuza cu privire la votare, la redistribuirea de voturi, etc.
Ca sa nu mai spun despre redistribuirea de voturi! alta complicatie! De exemplu Norica Nicolai (nu ca am afinitati pentru ea sau ceva, doar ca am citit situatia ei in Cotidianul) care a primit cele mai multe voturi in colegiul ei cu 40% nu prinde Parlamentul pentru ca voturile ei o sa fie redistribuite pentru un candidat dintr-un colegiu mai mare. Adica alegatorii din colegiul Noricai Nicolai nu au un cuvant de spus pentru ca au un colegiu prea mic. Mai bine nici nu votau. O sa spuneti ca nu e asa, ca macar voturile au fost redstribuite la acelasi partid. Pai atunci va intreb eu, care e scopul uninominalului??? Nu sa votezi omul? Asta iti permiti doar daca esti colegiu mare!Daca esti mic poti doar sa speri sa ti se redistribuie voturile pentru partid. Stiti cum e, egalitate, dar nu pentru catei!
Bun si apoi vine si problema ideologiilor, si aici ma opresc pentru ca ma inflamez prea tare: intr-o tara ca Romania unde Badea Ion inca are impresia ca Iliescu e presedinte nu e periculos sa votam fata? Nu sunt oare multi care voteaza doar fata? Macar pana acum se conturau niste sentimente de apartenenta vagi catre un partid, catre o idelogie. Acum nu prea mai sunt sanse...
Si ca si incheiere!!! Si pentru ce???? Pentru ce sa cunosti toate persoanele din parlament cand oricum marile decizii si marile voturi sunt ordonate de sus! Multi parlamentari sunt acolo doar cu numele, multi dintre ei dorm in sesiuni extraordinare. asa ca...
Concluzia: DOAR CRIOGENIA POATE SALVA ROMANIA! vorba celor de la Taxi :)

Niciun comentariu: