luni, 22 octombrie 2012

I love reading / I love breathing

Ultima "fitza" la fetele din Romania (din ce vad pe Facebook de aici din indepartatul Bruxelles) e sa se laude ca sunt citite.  Cate carti citesc pe minut si mai ales ce fel de carti citesc. Sa nu creada nimeni Doamne fere' ca citesc povesti nemuritoare sau Petre Ispirescu, nu, ele citesc doar chestii culte sau mega obscure - daca nu e laureat al premiului Nobel pentru Literatura atunci macar sa fie un mega anonim pe care l-au citit doar 5 oameni in toata galaxia...

Sa nu ne intelegem gresit, subiectul acestui post nu sunt fetele care dau citate din Coelho avand de multe ori alaturi de aceste statusuri profunde poze cu ele semi-dezbracate in fata oglinzii din baie, nu. Nu imi bat joc de fanele Coelho pentru ca na, am vazut si eu multe telenovele la viata mea :P  deci nu ar fi corect si cinstit, ar fi ... cum s-ar zice...ipocrit, si tocmai ipocrizia vreau eu sa o dezbat aici....ma rog, aici ma contrazic ca pana la urma, una e sa citesti Coehlo si alta e sa citezi din Coehlo... ca doar eu nu ma puneam sa dau citate din telenovele... but then again, nu aveam facebook pe atunci, deci nu pot sa bag mana in foc.

1. " Casa mea e plina de carti. Si de aia fac poze cu orice carte nou cumparata - daca se poate cu o cana de ceai aburinda langa si o floare de nu-ma-uita ca sa aiba efectul scontat - si o pun pe facebook sa stie lumea ce si cum. Fac slalom printre carti la mine acasa, nici nu mai am unde sa le pun, mobilierul dedicat cartilor este deja neincapator...dar nu ma pot opri, pentru ca nu e asa, cartile sunt viata mea".
 Si nu m-ar deranja sa ai atatea carti, am trait 18 ani intr-o casa in care maica-mea ne-a inundat la propriu in carti si am prins si eu microbul, dar frate, NU TE MAI LAUDA!! Sa te lauzi ca ai carti in casa e ca si cum te-ai lauda ca ai dupa ce bea apa sau ca mergi la supermaket sa iti iei de mancare (si da, e adevarat sunt unii care nu au dupa ce bea apa, sau care nu au ce manca asa cum sunt unii care nu isi cumpara carti, doar ca nu te duci in fata unui nemancat si ii zici Suck on that biatch, I have food).

2. "Eu nu vreau orice iubit, eu vreau iubit care citeste multe multe carti, care mananca bea, pisa si caca numai romane celebre.Un baiat/barbat poate sa fie sexy ca si Adonis si puternic ca Hercule si bogat ca Irinel Columbeanu (HA!) dar daca nu citeste carti multe si ca lumea ...PIEI DIN FATA MEA BESTIE!"  
 In primul rand ca esti mincinoasa, ca sigur nu ii pui sa tick cate din cele 100 de best books pe care  BBC ti le recomanda sa le citesti in a life time inainte sa il chemi la tine la un CHAI in sanctuarul tau literar. In al doilea rand ai fi si proasta daca ai gasi un baiat bun, cu care ai ce vorbi, care te intelege si ocroteste si te iubeste si l-ai lasa din cauza ca nu a citit nimic din literatura rusa. Si nu o sa faci asta, ca nu esti chiar atat de proasta ca si alea care il citeaza pe Coehlo (ca tot veni vorba)....deci raman la punctul unu, esti mincinoasa...mai bine ai fi fost proasta.

3. " Am citit prima oara Ionesco (it's Ionescu biatch!!) si Cioran in clasa a 11-a si am simtit ca nimeni nu m-a inteles mai bine ca ei, ca si cum ar fi scris pentru mine. Prima oara l-am citit pe Nietzsche in facultate deci pot sa il citez pe facebook de fiecare data cand am ocazia. Citesc mitul lui Sisif de fiecare data cand simt ca viata mea nu are niciun sens si daca vreau sa ma relaxez bag ceva light gen Jane Austen ca de, nu pot sa fiu in forma tot timpul si pana la urma, e bine sa citesti toate genurile." 
Asta ma enerveaza cel mai mult! Frate, nu citesti Ionescu si Cioran in clasa a 11, ca nu o sa il intelegi, nu il citesti nici la 25, mai bine l-ai citi la 10 ani, ca atunci macar nu o sa ai pretentia ca l-ai inteles! Si nu citesti frate Nietzsche daca nu ai minime studii in filosofie, cum nu te pui sa te joci cu formulele lui Albert Einstein daca nu stii fizica. Eu de exemplu nu ii citesc, si am fost olimpica la filosofie in a 12-a dar mai mult de Lumea Sofiei si invataturile profesorului meu drag nu am citit, ca mi-am stiut limitele si nu ma consider filosof doar pentru ca am stiut in a 12-a mai multa filosofie ca elevul mediu (asta nu e motiv de mandrie, sa fim intelesi) . Nu batjocoresti munca si opera unora care si-au dedicat viata cautarii unor adevaruri ca sa ai tu ce sa citesti la ceai. Nu consider ca filosofii se citesc pe paine, nu consider ca filosofii se citesc lightly. Citesti Nietsche doar daca inainte de asta si dupa asta ai citit cel putin 7 articole stiintifice despre cine a fost, ce a vrut, ce curent, ce influente si ce manca dimineata la micul dejun. Ca Nietzsche nu e Eminescu, sa il citesti si sa intelegi tu ce vrei din el. ZIC.

Una peste alta, ca deja m-am lungit, sa te mandresti ca citesti carti e ca si cum te-ai mandri ca respiri. Si inca una si ma duc...daca citesti chiar atat de mult pe cat te mandresti ca citesti inseamna ca nu ai viata sau si mai rau...ca nu te uiti la serialele care trebuie.

6 comentarii:

ioanca spunea...

"[Ultima "fitza" la fetele din Romania (din ce vad pe Facebook de aici din indepartatul Bruxelles)]"
Asa incepe comentariul tau despre laudarosii astia plini de "fitze", cred ca ai auzit si tu despre proverbul ala cu "paiul si barna".
Cat despre punctul 2, cred ca esti geloasa?! si acum ai prefera sa te lupti cu o "proasta"?.
Despre literatura; uite deoarece esti destul de matura si mai tot timpul razvratita pe cineva, iti propun sa incerci ceva despre; Cunoastere(spirituala), Iubire, Lumina, poate descoperi linistea care o cauti. Scuze daca te-am suparat cu ceva!

Politan Prod 97 SRL spunea...

Daca ar invata macar atat cat se cere la scoala nu s-ar mai lauda la televizor cu prostia lor
Fose septice



Pt bazine si rezervoare:
Bazine - Rezervoare

Politan Prod 97 SRL spunea...

daca ai citesti filosofie si esti olimpica, ar trebuii sa ai intelegere si pentru colegii tai care sunt frustrati ca nu stiu ce sa citeasca si unii dintre ei nici nu inteleg ce citesc, daca citesc. Cititul trebuie sa te faca mai itelept mai calm si mai iertator nu sa-ti produca acele stari

Fose septice



Bazine - Rezervoare

The Bird of Hermes spunea...

Interesant cursiv de constiinta. Aprecierile mele,

The Bird of Hermes spunea...

Interesant cursiv de constiinta. Aprecierile mele,

Bidrom spunea...

interesant